Vem i hela kommunikationsvärlden kan man lita på?

 Stora hotellet i Umeå marknadsför sig med storytelling, Gotthards krog härstammar från kapten Gotthard vars loggbok man säger sig ha hittad. Krogens meny baseras på loggboken och de platser Gotthard har lagt till vid. Men vid en närmare granskning och återkommande frågor så verkar ingen ha sett den där loggboken. Stylt Trampoli , företaget som specialiserat sig på storytelling, berättar en historia som inte verkar ha riktig täckning. Det är intressant och kan kopplas till mitt tidigare inlägg om en upplösning av genrer. 
 
På Statens Medieråds hemsida hittar jag ett annat exempel där klädföretaget Wren Studio visar sig ligga bakom en film som heter First Kiss och som har spridit sig som en löpeld på nätet, över 22 miljoner visningar. Filmaren bakom sa (uppmanades att säga) att filmen visar människor som aldrig tidigare har träffats, när de möts i sin första kyss. Men det visar sig vara skådespelare, musiker och andra artister de flesta. Läs mer i Expressens artikel här.
 
 
 
Studio Total har jobbat med kreativ storytelling (jag har ett långt inlägg här: Studio Total - chockerande marknadsföring) och ett av de senaste avsnitten av Kobra handlade också om det som ibland kallas för "prank", Visst är det oerhört spännande och kreativt men jag tycker att man måste vara lite försiktig. Berättelserna bör vara äkta. I flera år har vi haft Birgitta Jakobsson som har föreläst för våra elever om kommunikationsstrategier och fört fram som en av de viktigaste delarna att det ska vara rätt, rakt och rent och i dubbel bemärkelse, det ska vara ärligt och sant. Mer om detta sen. Nu gör jag helg.
 
Jag älskar dig mera än allt! Kyss mig tills kaffet blir kallt!
 
Här är en äkta tecknad kyss som jag gillar, publicerad förut, jag vet. 
#1 - Klara

så fin den teckningen är på er!!

Svar: Gulligt!
MammaMedia