#enteckningomdagen

Jag tycks ha behov av, eller verkar gilla, att styra upp mig själv, bestämma räkningsbara aktiviteter, för att utmana mig. För tillfället handlar det om att försöka göra minst en teckning om dagen så att jag kan lägga ut på Instagram under den hashtaggen. Har jag bara en, så får jag lägga ut den även om den är pinsamt ful, skev, oproportionelig eller barnslig. Jag tänker att det ska få mig att utvecklas och bli lite varm i kläderna. Jag behöver träna på hus och landskap, vet aldrig vad som ska med och vad som kan uteslutas. Ofta blir det barnsligt detaljrikt från början, så tappar jag perspektivet och helheten och slarvar igenom det sista.

Att teckna offentligt är i sig en utmaning eftersom det väcker intresse, och kommer folk och tittar så kan det låsa sig totalt, de kan ju tro att man tror att man kan teckna. Igår på stranden kom i alla fall två flickor fram och tittade. De log så rart och sa Bello!





När jag skissade på detta, på båten från flyget till San Zaccaria, så hade jag också åskådare, bla en arkitekt, så det blev riktigt pressande.

Idag ska vi ta oss ut till arkitekturbiennalen och sedan till Peggy Guggenheimmuseet.