Även Goethe tecknade i Malcesine



När Goethe var här på sin väg till Rom så tecknade han av denna borg och blev tillfångatagen för man misstänkte att han var spion, inga James Bond-metoder precis, utan han satt bara med penna och papper. Jag blev inte misstänkliggjord när jag gjorde min skiss. Däremot får jag kämpa lite för att få till en teckning om dagen, men jag gillar fortfarande min egen utmaning. Det blir som det blir.

Här, bara ett enkelt stilleben som dessutom blåste omkull ett par gånger.



Ikväll fick det bli middagsbordet, trots att jag sett så mycket fina gamla stadsmiljöer här i Malcesine. Jag hoppas kunna ta mig ner till den gamla stadskärnan med block och penna och jobba med lite perspektiv.

Nu har de flesta gått och lagt sig, det är bara Per och Tomas som är kvar uppe och ser Tyskland spela skiten ur värdlandet Brasilien. Jag ska snart försäka sova i vår vidrigt osköna bäddsoffa. I morgon ska vi åka båt till Limone och Riva Garda.