Kreativitet, konst, kultur, kaotiska kursstarter

Höstterminen har brakat igång ordentligt, alla kurser på samma gång och insamlingsarbetet är i full styrka; extra full styrka i och med supervalåret. Eftersom jag undervisar i en kurs som heter Medier,samhälle och kommunikation så kan jag ju inte ignorera allt som står i tidningarna och som sänds i eter- och webbaserade medier, som handlar om valets retorik och propaganda. Det är oceaner av material att lyssna, läsa och titta på. Sortera, söka vidare, memorera och tratta ner till lämpliga genomgångar och konkreta uppgifter, anpassade till ämnesmål och kunskapskrav.
 
Det är en av de största tjusningarna med jobbet, men det är ett galet kreativt kaos i hjärnan hela tiden. 
 
 
I jakten på intressanta artiklar om valpropaganda så hittade jag det här stilrena exemplet på kommunikation för Vårdförbundet, som inte har med valet att göra, men det är en uppvisning i aktiverande medieretorik. DN 20 augusti 2014