Mediehistoria och mera Paul

Här en mäktig hälsning till Paul från en annan gammal kollega, Låke Stomfelt
 

Jag är igång med momentet mediehistoria med mina båda estet-medietvåor. Förra veckan var det tidnings- och tidskriftshistoria, idag har det handlat om radiohistoria. Paul är fortfarande med och spökar i allra högsta grad.
 
Så här ser första bilden ut i PowerPointen om tidnings- och tidskriftshistoria. 
 
 
 Här, en lite mer clean framtoning och vi har inte döpt vårt presumtiva läromedelsförlag än
 
 För att få en bild av hur ungdomarna såg ut på 60-talet så tar vi exemplet Paul Grahn, är det gryende medvetenhet eller  moralikst förfall?
 
 Moralisk panik inför nya medie- och kulturuttryck har vi i alla fall pratat mycket om. Här en bild från en tidning jag köpt på loppis i Rom
 
 Här en senare bild och i originalversionen av vår PowerPoint så kunde man klicka på bandet och höra inslaget MEN det har mediehackern Holm INTE lyckats med
 
 
 Och som sagt Paul och kära vänner, om ni vill så se till att arrangera ett möte
 

Nu är det snart fredagkväll och vi, otroligt lyckliga kollegor ska få samlas hos Micke Rutberg och njuta av hans gastronomiska kreativitet och skicklighet. Han har varit hemma hela dagen för att laga mat till arbetslaget som ska fira av Paul med tal, tårar, kärlek och vin. Min multimediashowshyllning till Paul har krymt till ett par blogginlägg. Jag har dessutom sagt att jag ska köpa en present till honom, men det jag ahde tänkt sket sig, så nu sitter jag här med ett kuvert med namn och sedlar. Äh, va tusan, det får ordna sig!
 
Anita, kära goda kollegan har haft en liten bloggterapistund här innan hon slutade för dagen, hon har gjort ett fint modekollage/reportage. Vi konstarerar att man kan tycka att det verkar ytligt, men även det handlar ju om kreativitet, färg och komposition.
-"Ungefär som när man lekte med barbiedockorna, och med ens banaliseras det hela...? Eller så uppdateras leken med barbiedockorna, eller hur? Se inlägget här: Snyggt med mönstrat del 1/2.
Men nu blev hon alldeles tossig! jag kanske avslöjar en redaktionell hemlighet nu, men stilproffset Anita B Johansson kommer att vara med i Sno stilen i nästa nummer av Midgårdsskolans fria skoltidning O(r)den.
 
-Herregud, vad ska jag ha på mig utbrister hon lyckligt?
 
Trevlig helg
 
#1 - paul

Cissi
TACK!!! Tack för trevlig get togheter och tack för jättefina presenter!
Men framför allt TACK för alla fina många år vi jobbat sida vid sida i med- och motvind. Så gulligt! Jag tänker att vi måste hålla ett möte innan jag flyttar från Ume så att jag får prova min nya laserpekare!
Kram

Paul

Svar: Snyft och tack och snyft!
MammaMedia