Den viktiga existentiella frågan och regler för köpstoppet

En favoritbild som säkert finns i bloggen redan
 
Barbara Krüger , en av mina favoritkonstnärer, började sin bana som tidningsformgivare och har sedan blivit en av de mest kända postmodernistiska konstnärerna i USA. I sina montage med gamla femtiotalsfotografier kombinerade med textrader ifrågasätter hon ofta vår tids fascination över konsumtion, yta och välfärd. Jag har skrivit om henne och hennes bilder tidigare.
 
Den ovan ställda frågan kan jag med välbehag och stark karaktär dessa två månader besvara med ett NEJ eller NOT!
 
Mitt självpåtagna köpstopp innefattar:
Inga nya kläder
Inga inredningsdetaljer, möbler, kuddar eller handdukar. Tar stearinljusen slut får dock nya inhandlas.
Inget nytt smink.
Inga tekniska prylar.
Inga böcker eller skivor.
Använd alla hudvårdsprodukter tills de är slut, då får ny hudkräm köpas, jag är en extrem torris och denna årstid innebär ett väderomslag som gör luften inomhus supertorr, så och min hud som måste få mättas med fukt.
Hudkräm och schampo får köpas om alla gratis hotellburkar tömts först och alla andra flaskor är tömda.
Tar all läppglans slut får ett nytt inköpas.
Mat och blommor är helt och hållet undantaget.
 
Jag har redan från början en liten parentes, ett litet undantag: Om jag springer på ett par underbara skor till ett bra pris i någon av mina favoritbutiker i Göteborg när jag åker dit över allhelgona, så får jag handla, men det är bara om det är något oemotståndligt, typ ett par fina bruna snörkängor.
#1 - paul

"Om jag springer på ett par underbara skor till ett bra pris"... Ja du är dig lik det är skönt att se att allt är ungefär som vanligt alltså.
Stor kram från en som borde ha köpstopp alltid, avseende allt, överallt, hela tiden, utan undantag 100%

Svar: Ja men när ska vi få komma till dig då med våra underbara skor och outfits och umgås?
MammaMedia

#2 - paul

Typ nästa fredag är OK för mig men det är ju oxå jazzfestival så vi skall kanske skjuta på det dära after worket ytterligare en vecka?

Svar: November behöver lite fest åxå. Hör av dig när det passar dig.
MammaMedia