Skön söndag förmörkas av tekniktrassel...igen...

 
Jag har ju köpt en NikonD3000 med ett Tamron 18-200 mm objektiv. Jag tänker att jag nu ska utveckla mitt fotograferande men det är som för det mesta för mig, saker som jäklas hela tiden. Dels så verkar jag ha tappat bort linsskyddet, dels så har jag alltför svårt att veta vilka rattar, menyer och inställningar jag ska välja. Jag tycker att bilderna blir oskarpa och liksom utbrända. När jag sedan ska lägga in bilderna i min nya dator startar hela tiden varningsdialogrutor om att min dator håller på att, typ, sprängas! 737 allvarliga fel har uppdagats och datorn mår DÅLIGT. Vill du reparera detta? Ja, åså klickar man JA, och då drar det igång något som tar flera evigheter, för att landa i Vill du köpa denna tjänst för 999 kronor i timmen för resten av livet? Jag är SÄMST! Dessutom så verkar det som att jag INTE har sparat kvittot på datorn. Smart!
 
Vi har i alla fall varit på en underbar skidutflykt vid stugan och Norrmjöle och Bettnessandskusten. Jag hela tiden med kameran i högsta hugg. Med ryggsäck, skidor och kamera på magen besämde jag mig för att låta mitt vatten ute på en kobbe i skydd av några tallar. Efter förättat värv välte jag omkull, nästan i mitt eget kiss, kameran i snön alldeles intill och rumpan (jag hade hunnit få på mig brallorna faktiskt) allför djupt ner i snön. Jag höll inte på att ta mig upp. Men det gjorde jag såklart. Jag är ju ändå gammal friluftsfrämjare. Några glimtar från utflykten:
 
Stugan ser så pytteliten ut när all snön ligger omkring
 
 I den här lilla lillstugan brukade hela familjen Holm sova, nu också ibland
 
Badtemperaturen såg lovande ut men det var svårt att hitta något ställe att gå i så vi skippade det
 
Många av våra vänner har high tech-utrustning inköpt på företrädesvis Utemagasinet. Vi har gratisryggsäckar från Film i skolan och informationskapanjsittunderlag. Inte har vi några turskidor men bra och snabba classic-skidor.
 
Häftiga isformationer på Bettnessand
 
Jag funderar i alla fall på att anmäla mig till någon rolig fotokurs, nån som vet nån? Nån som vill haka på?