Kom ljus, kom vår, kom grönt!

 
Det är kallt, särskilt på nätterna, och snöhögarna börjar likna Babels torn, eller möjligtvis Umeås storstadsdrömmar. Hur länge ska det inte ta innan all snö smält bort, och hur mycket grus ska inte behövas innan dess, för att vi inte ska slå ihjäl oss? Och allt detta grus och allt damm som släpas in i våra hus och lägenheter, som repar våra golv och dammar ner fönster, möbler och textilier. Hur ska vi härda ut?
 
Ett sätt är att föreställa sig aktiviteten i marken, alla lökar och växter som samlar kraft där under snö och jordtäcke. Ett annat sätt är att skapa små öar av grönt där hemma som man kan njuta av i vardagen.
 
Gröna stänk i diskmaskinen...vill ha fler gröna glas...
 
 i diskstället lite gröna loppisfynd
 
 
Mitt finaste finaste loppisfat köpt i Tidans gamla yllefabrik
 
Så låt oss härda ut och vänta in våren med tålamod och förhoppning om att allt ska bli bra.
#1 - maria

Så härliga bilder, Cissi! :-) Jag (som liksom du har ögon känsliga för grönt) blir så glad när jag ser dem! Och väldigt bra skrivet, också. / bibliotekarien med den gröna baskern.

#2 - Anita BJ

Det där stora gröna fatet från Tidan är ju så himla vackert. Ditt/ert hem är som ett vackert grönt stilleben Cicci! :)

#3 - Anonym

Det kommer att komma fler gröna glimtar från mitt hem. Dock märker jag att min tidigare så gröna garderob har blivit mest beige. Tack för support och kommentar!