Teknisk härdsmälta...igen!

Fotoexperiment som riskerar förstöra hela dagen
 
Jag är på god väg att förstöra en riktigt bra dag. Det bränner i nervtrådarna i hjärnan och jag är lite grinfärdig, helvetes jäkla skitteknik och eländigt superkassa JAG! Jag vill lära mig att fota allt jag vill och jag vill att det ska bli som jag vill, bra, snyggt, smart, rätt ljus, rätt färg, rätt bländare, rätt ALLT! Men det skiter sig hela tiden!
 
Vi har haft friluftsdag på Bräntberget med superfina elever, tipspromenad, korvgrillning och kälkåkning i backen. Efter det körde jag min bil till besiktning och den rullade igenom utan kommentarer. Så kommer jag hem och tänker sätta mig och jobba med lite lektionsplanering men jag fastnar i lite experiment med min nya kamera. Det krånglar och jag fattar ingenting, men glad i hågen fortsätter jag. Sedan ska jag ladda in bilderna i min nya dator som kostade många pengar och JAG FATTAR INGENTING!!!!
Det går inte att se bilderna i bildspel, rätt var det är far allt bara bort, och så dyker det upp andra konstiga ikoner. Google försvinner och jag måste börja om med allt från början HELA TIDEN. Är det någon därute som har en Acer Aspire I S3 med Windows 8? Jag måste gå en kurs!!!! Nu måste jag nog fika, tröstäta och faktiskt börja förebereda lektioner istället. BASTA!
 
Några tappra experiment kommer dock här.  Nähä det gör de inte, bilderna lägger sig längst upp trots att jag sätter markören här nere. JAG BLIR GALEN ÄNNU MER GALEN!
 
Grönt är skönt även när tekniken strular
 
 
Nu ska jag fika jättemycket och planera lektioner
 
#1 - Anita BJ

Du må ha haft det besvärligt, men vackert blev det då :)

Svar: Ja, jag blir faktiskt sugen på en liten atelje, ett stativ åså fota massor av stilleben med massa roliga bakgrunder, tyger, tapeter, åså frukter och blommor, blommor och åter blommor.
MammaMedia