Skolstarten är ett faktum, men jag fastnar i gamla minnen

Första veckan är snart avklarad. MammaMedia är på banan och årets kurser är Medier, samhälle och kommunikation, Digitalt skapande 1, Medieproduktion 1 och 2, Journalistik, reklam och information 1 och 2, Entreprenörskap och lite Gymnasiearbete.
 
Jag skulle naturligtvis vilja ha massa smarta inlägg just nu som spegalr dessa ämnen på ett intressant och roligt vis. Uppseendeväckande nyheter med häftiga bildexempel. Men jag är så glad att jag klarat första veckan. Jag är så glad att eleverna har kommit, det blir så mycket roligare då, och det blir liksom tvunget att man skärper sig och fattar att man måste göra jobbet. Helst bra!
 
När jag ska välja bild till inlägget fastnade jag, i mitt överfulla Iphonebibliotek, för en bild från vårens skolavslutning. Då i början av juni var man fullt upptagen med att tänka, att nästa år ska allt bli så bra, tydligt och välstrukturerat. Nu är vi där. Nu ska det ske!
 
 
Karin Johansson och Henrik Brandt tog sig till balen på Rex Rouge, Pers och min fina tandemcykel. Den fick vi i bröllopspresent 1987. Vi cyklade i Loiredalen i Frankrike och hade en cykelkorg där fram med en skylt där det stod NYGIFTA, fast på franska, typ NOUVEAUX MARIEÈ, eller nåt liknande. Den lilla kommunikationen gjorde att vi blev väldigt väl omhändertagna och välkomna överallt.