Promenader i Prag

Ligger med fötterna högt i vår lägenhet vid Gamla stadens torg. Är nöjd över att jag har flera par skor med mig, men det är tveksamt om de glittriga remsandaletterna får göra entre på Prags gator. Man blir ju trött och öm och jag är varken tillräckligt tapper eller dum för att gå i obekväma skor.

Jag har varit magsjuk ett dygn, mer som en introvert och inte utåtagerande åkomma, Gud ske pris. Men här i ölens paradis har jag snudd på blivit nykterist. Det enda som går ner är vatten och cola , men ett glas bubbel fick jag ner till min lilla buljongsoppa efter en fin Muchautställning. Ikväll blir det klassisk konsert på Rudolfinumå med Mozart, Dvorak,Pachabel med flera. Efter det hoppas jag ha tillfrisknat såpass att jag kan njuta av en tjeckisk öl.



#1 - Anita BJ

Skönt med ett livstecken med tanke på explosionen! Jag är stolt över mängden skor du har med dig, hehe ;)