Mamma Medias tekniska äventyr fortsätter

Vacker blomburk jag fyndat på loppis i Tidan
 
Häromkvällen fick jag flera nya gråa hår, massor av små irritationsrynkor kring ögonen och jag antar att ett par länkar i hjärnan brast när jag skulle installera First Class, Spotify Premium och Instagram i mobilen. Jag kände till och med en viss hopplöshet i min syn på livet som helhet. Ska man måsta klara av alla dessa installationer, sladdar, admit, send, login, share, ingång, utgång, meny, slut på batterier, ingen kontakt, ett fel uppstod...., för att leva ett  någorlunda fullvärdigt liv? Denna vecka har jag dessutom startat en uppgift med eleverna som innebär att de ska gå in på ett datakurssystem, Klickdata K3, som skolan har köpt för dyra pengar. Det skulle bara vara för eleverna att klicka på länken och logga in med sitt vanliga användarnamn och lösen. Snacka om att det sket sig! Det slutade med att jag fick sätta mig med var och en av mina över 80 elever och registrera om dem och manuellt skriva in deras nya mailadresser och siffra för siffra deras tiosiffriga personnummer och det fungerade ändå inte!
 
Idag är det ledig lördag och jag har lyckats installera Skype på min dator. Fylld av detta självförtroende har jag sedan kutat omkring här hemma och undersökt skolans nya Samsung21x. Jag har hittat manuell skärpa, bländare och tid men får det inte att fungera så som jag vill men jag är en bit på väg. De flesta bilderna blev dock alltför patetiska för att publiceras. Närbilden på burken blev bäst. Kan bjuda på en patetisk också som så tydligt visar hur jag målat fatets underlag...nåväl, jag leker mig fram.
 
Nu ska jag ner till stan och bland annat gå in i affären Rabalder för jag ska nämligen gå modell för dom på Umeå Fashion Week!!!!
 
#1 - Anonym

Snyggt jobbat, Cissi! :-) Ser inte alls illa ut! Photoshop är inte det enklaste programmet här på jorden. Själv har jag inte råd med PS just nu, utan kör GIMP istället... GIMP är ett gratisprogram, som du kan tipsa om. När jag blir rik ska jag dock köpa PS! Underbart att du ska gå modell! :-) / maria

#2 - Isabel

Hej Cissi!
Jag hoppas att du redan har sett det här: http://www.genusfotografen.se/?p=1337

Det är så kloka ord och tankar!!! Något för undervisningen och reklamanalysen?!

#3 - Evelina R ("fd" MP3A)

Hejsan Cissi! kom ju som på mig idag att du har en blogg som man kan gå in och kika på och få lite midgård och media tillbaka igen!

Hoppas ni alla har det bra! Jag var på Midgård igen för första gången (efter studenten) för någon vecka sedan, och det var både kul och jobbigt. Det blev rätt så väldigt sorgligt faktiskt. Igen.

Jag tyckte det var så himla jobbigt med studenten, för jag tycker verkligen det är så himla jobbigt med avsked. Och jag har verkligen älskat midgård och alla människor där! Dock så var hela kvällen helt underbar och perfekt på alla sätt!

Men jag saknar det och er, men har det bra och har nu börjat ta tag i att starta eget fotoföretag! sen när jag jobbat lite grann så vill jag resa. Jag, krille, pauline, anna och även några fler, tex amanda, är sugna på att backpacka i Asien!

Ha det gött! Och många kramar från mig!
ps. kändes konstigt att skriva fd. en gång MP3A, alltid MP3A! hihi! :)

#4 - Anonym

Underbart att höra ifrån dig Evelina! Du kanske kommer tillbaka som gästföreläsare någon gång. Tipsa gärna om vad jag ska skriva om, vad som är bra, viktigt och roligt och kanske vad som är mindre angeläget. Kram och hälsa alla gamla 09-12 elever.