Midgårdsskolan hjärta Plakat

Jag läser i Resumé (nr 39-40) om krisen i reklambranchen. På många av landets företag råder pitchstopp, man lägger inte ut uppdrag på reklambyråer och inledda projekt går i stå. På reklambyråerna står projektledarna med uppgivna blickar och man drar ner på personal och lokaler. Detta verkar inte gälla Umeås stora kommunikationsbyrå Plakat som bara växer och växer och måste neka kunder som står i kö för hjälp med kommunikation, strategier och reklam. Jag ser i annonser på nätet och i tidningar att de söker mer personal dessutom.
 
 
I måndagsmorse var min mediekommunikation B-grupp där på studiebesök och genomgång inför sina roller som projektledare och copy writers i kampanjerna som ska göras för Västerbottens Läns Landsting för säkert sex.
Sofia Danielsson, gammal medieprogramselev, sedemera student på medie-och kommunikationevetenskap med inriktning strategisk kommunikation och därefter kommunikatiör på Midgårdsskolan tar emot. Hon är numera produktionsledare på Plakat men även en superduktig och inspirerande pedagog för mina elever.
 
Med elegans och säkerhet beskriver Sofia hur eleverna ska hantera sin roll
 
Erik Trysberg, också gammal medieprogramsleven, numera AD på Plakat är med och tar emot oss
 
Henrik Bäckström också gammal medieprogramslevev på Plakat
 
...och Hampus Wikström detsamma
 
Efter genomgång och rundvandring har vi räknat till fyra gamla elever då dyker ytterligare en upp men bara på Eriks dataskärm.
 
Linn Larsson finns ´med i Plakats kampanj för Uminova Innovation
 
Här är Maria Persson formgivare och grundare av byrån tillsammans med Ingemar Larsson och Anders Brändström, ingen av dem har dock gått på Midgårdsskolan.
 
Jag önskar att Umeå Filmfestival finge ta hjälp av proffskommunikatörer för att nå ut. Hallå Umeå vill MER!!!
Och hjärtligt tack Sofia, Erik och Plakat för er tid och ert engegemang.