Björkholmen Adventure Camp July 2012

 
Man åker till Jokkmokk sedan svänger man västerut och kör fem mil rakt ut i ingenstans, rakt ut i tall och hed och vildmark med springande renar och älgar och så kommer man till ett paradis som heter Björkholmen, ett hemman med odlad mark, civilisation och massa fina välvårdade hus invid den vackra sjön Skalka. Här har vi varit, Åsa, Ulf, Christin, Tomas, Per och jag, underbart omhändertagna av:
 
Annica och Eric
 
Eric vår urstarke guide, färdledare och fixare, ständigt på språng beredd med kniv, eld och färdkost
 
Annica gourmet och estet och underbar värdinna, här tar hon emot med bubbel i slänten
 
Vi har haft fyra sagolika dagar där i Björkholmen med fjälltur som höll på att ta knäcken på oss allihop, sol och bad på Riittaholmen, bastu och bad i sjön varje kväll, utom kvällen på fjället. Jag ska återkomma med fler bilder, men vi var alla överens om att dessa dagar gjorde sommaren 2012, mycket mer behövs inte. Tack kära Eric och Annica!
#1 - Anonym

Nu först har jag hunnit gå igenom alla inlägg du skrivit senaste tiden, jag har inte haft någon vettig internetuppkoppling och lite tid. Men vad ni har det bra! Blev speciellt nyfiken på Grytsberg, såg urmysigt ut. Imorrn bär det av för oss, ojoj är allt lite pirrig, och har lagt fram alldeles för mycket kläder som jag vill ha med. Och skor. Och väskor. Och smycken. Och massa annat.

#2 - Anita BJ

Det var alltså jag som var den anonyma! Blev lite internethicka så namnet föll bort.

#3 - Paul

Kul att läsa och se att ni hade det jättefint i fjällen. I morgon tidigt flyger jag äntligen från Peking (inget tåg alltså) till mina "fjäll", Tibet. Hoppas kunna uppdatera lite därifrån senare på min nya adress: www.pgrahn.com
Kram
Paul

#4 - eric o annica

Vilka fina bilder. vi tackar för sällskapet.