Skolverkets kampanj För det vidare

Jag letar egentligen efter material så att jag kan skriva något om sex och samlevnadskursen, arrangerad av Skolverket som jag deltog i förra tisdagen. På Skolverkets hemsida hittar jag en kampanj som heter För det vidare.
"Syftet är att attrahera fler med ett genuint intresse
för pedagogik och lärande till lärar- och förskolläraryrkena." För det vidare



En film till...och jag börjar drömma om att det handlar om mig. Kan någon lägga in en sådan? Ärligt talat, så blev jag glad av filmerna, sidan och kampanjen som helhet. Men se till att de som har detta genuina intresse också får betalt för alla år de studerar för att nå målet att bli en färdig, legitimerad lärare. Gamla elever som läser bloggen, gå in på kampanjsidan och gör testet! Vi kanske kan bli kollegor en dag.



Här uppfyller jag väl i alla fall m itt löfte om att lägga in lite roligare filmer.
#1 - Ullis

Cissi, du har liksom fört det vidare utan att skriva det här. Tänk på hur många procent från MP06 som valt läraryrket! En dag står vi där bredvid dig.

#2 - MammaMedia

Hej Ullis, berätta vilka det är som blir lärare. Du, Robert, vilka fler? Kram och tack för kommentaren, jag tänkte allt på dig lite när jag skrev. Ska försöka få till ett roligt inlägg snart, satt och skissade lite igår, men det ville sig inte riktigt. Hade viktig litteratur att läsa, om entreprenörskap.