Radio-konfliktförlösning



Ha ha, det gick och det blev bra! Jag skrev häromdagen i Om radio-en thriller hur våra treor skulle redovisa sina radioprogram inom kort, trots att jag aldrig sett dem arbeta med det. De har fått i uppgift att göra ett program på tio minuter med påa, prator, intervjuer, musik med mera. I eftermiddag har min kollega Gunnel och jag lyssnat på åtta program och det var helt klart över förväntan. Vi vill gärna att de ska få med lite miljöljud för att det ska kännas äkta och ge närvaro. Mest skratt tror jag blev vid Davids och Eriks besök ien butik som säljer kosttillskott, där David med sin feta ryggsäck verkar vara på väg att välta hela butiken. Det är något som från början kan räknas som en miss men som i efterhand är det som ger liv åt ett program. Tack Viktor, Åsa och Emelie från Sveriges Radio Västerbotten!