Tjejliv-ett nytt magasin med sköna förebilder
Hoppas bara att tidningen hittar fram till sin målgrupp. Det är oerhört svårt att komma fram med budskap som bryter mot normen att det viktigaste som tjej, är att vara snygg. Varje del av kroppen har sin egen industri av produkter för förbättring. En industri som satsar hårt på reklam och marknadsföring som slår in små vassa kilar i våra ömmaste delar. Jag hoppas verkligen att ett sånt här alternativ får tillfälle att utvecklas.
Min kollega, grafisk kommunikationsgurun Anita B Johansson ( hon skriver om omslag i detta länkade inlägg) har lite åsikter om layouten. "Den ser ut som en publikation från Folkhälsoinstitutet, det är lite gles och tam typografi och en del lite tråkiga foton. Men framsidan är jättefin och bilderna på Sanna Bråding likaså. Vi följer er och önskar än en gång lycka till.
Gör din grej! Oavsett om du är 14, 24, 54 eller 84 år. Släpp greppet en aning om maskaraborsten och se vad du kan se, bortom dina långa svarta fransar.