Knäckebrödsmannen och Lucky Star Fairytale


Josef och Stina redovisar

Denna grupp gjorde succé med sin knäckebrödsman och sina fantastiska annonser. De hade också en film och en förpackning som tydligt kopplade till övriga delar. Det var utmanande, engagerande, och snyggt genomfört. Upprepning med variation är en kombination av begrepp som är bra för kampanjenheter.

I fredags var också Kicki Fagerlund i Midgårdsskolans filmsal för att köra en testföreställning av sin The Lucky Star Fairytale. Det var en fantastisk berättelse om avundsjuka, att våga och få kraft att leva ut sina drömmar, att inte ge upp och att våga ta hjälp av omgivningen. Denna föreställning borde vara obligatorisk på schemat på Umeås högstadie- ch gymnasieskolor. Kicki varvar sitt sagoberättande med att hon spelar och sjunger sin egen  musik.
Hon har tagit hjälp av Mia Westin som är framställningskonsult för att göra en berättelse av sina erfarenheter.



Här en lite darrig blyertsskiss av Kicki vid elpianot.



Den här gjordes tidigare i år då Kicki uppträdde på Utbildningsmässan på Nolia.
#1 - Leif

Vad häftig din blogg är med alla illustrationer! Bra jobbat! Roligt att se några bekanta ansikten också.

#2 - MammaMedia

Tack ska du ha. Jag funderar på att ändra kategorierna så att det blir lättare att hitta de inlägg som har illustrationer, men jag får de hur det går.

#3 - Anita

Kan inte annat än hålla med om det du skrev hos mig om antalet manliga huvudroller kontra kvinnliga dito. Trött trött trött blir man.



Snygga bilder du har i detta inlägg :)

#4 - Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg sida!