Mobilt bloggande verkar avlägset




I onsdags då jag var i Teliabutiken fick jag ytterligare handledning i hur jag ska bära mig åt för att blogga från mobilen. Jag blev väldigt väl mottagen och butikschefen tog sig gott om tid med mig. Han laddade hem ett annat, bättre program eller nåt, för att det skulle funka. Nåväl, jag har nu försökt, gång på gång. Varje gång har jag intalat mig själv att jag KAN för att ta bort eventuella självuppfyllande profetsior angående min apparatskicklighet. Jag har duttat och dragit så min pekskärm är alldeles flottig. Men inte har jag lyckats få in en bloggtext med bild via mobilen. Cyberrymden är full av MammaMediainlägg som letar en hemadress.
Jag vill ju kunna blogga med bilder nu när jag åker till Göteborg och Göteborg Filmfestival.

Denna dag har också ägnats åt att leta efter den lilla korta svarta sladden som kopplar ihop mobilen med datorn. I ungefär två timmar har jag lyft på saker, krupit runt bland dammiga sladdar bakom skrivborg samt sorterat och lindat ihop alla övriga laddarsladdar, hörlurar etc. Det var i och för sig behövligt. Och till slut så fann jag den mellan några tavlor jag lagt ner i källaren. Det var skönt för då kunde jag ladda upp dessa tulpanbilder. Tulpaner och skidåkning är som balsam för en tekniktrasslande själ.
Favortimedier denna extremt mediefattiga helg: DN och Solsidan.