Glad Påsk



På Västerbottens Museet har de verkligen gjort påskfint. Stora skylten nere vid vägen är omsvärmad av omsorgsfullt uppsatta påskfjädrar o träden omkring. Vid entrén står dessa jättekrukor med bäddade reden fulla med ägg. Gulligt.



Vi cyklade upp och såg Walid Raad utställningen en gång till. Man får tänka så att det knakar i huvudet. Han leker på fullt allvar med vad som är sant och inte och i bakgrunden ligger det långa kriget i Libanon och vad det gör med människorna. Härligt att Bildmuseet var före med sitt intresse för hans konst, strax efter vernissaget tilldelades Hasselbladspriset Wallid Raad.

Själv kunde jag inte låta bli att dela ut påskägg från påskharen till mina barn. Superläckra Fabergéägg fyllda med smarriga chokladägg. Mums.



Annars är det lugnt. Lov hemma. Jag sjunger lite på körrepertoaren och spånar lite på vad som ska sägas mellan låtarna. Lennart och jag ska maila mellan varandra och sedan under konserten fylla varandra i talet. Nu ska Klara gå igenom lite bilder med mig. Vi var i fotostudion på skolan igår och Klara fotade Sanna och Aron och sedan Per och mig. Vi fick det i julklapp så jag lär väl lägga ut lite coola bilder snart.
#1 - Anita

O jäklar vilka fina bilder! Speciellt den på tulpanbuketten och äggen :) Sån choklad har jag nu ätit så jag tror det snart rinner ut ur öronen... blää. Måtte bantningsguden ge mig styrka!

#2 - MammaMedia

Ha ha, kul att du gillar bilderna, de är tagna med mobilen. Kul att vi ska ses i morgon. Synd bara att vi måste jobba. Suck!!!!