Tillbaka efter lovet

Latmaskarna har mobiliserat en grov attack mot mina knäveck. Det gör att benen viker sig och knappast bär
mig fram till dagens plikter i skolan. Lungorna är liksom tömda på luft och så oflexibla att de inte förmår ta in
någon ny. Jag stirrar på mina analoga högar på skrivbordet. Att se något av de oceaner av digitala 
inlämningsuppgifter som ska kommenteras och betygsättas på skärmen verkar alltför ansträngande för mina
ljuskänsliga ögon.
Vårsolen är jag beredd att ta emot bakom slutna ögonlock mot en husvägg. Det är det ljus jag klarar av,
möjligtvis att jag behöver skydd av solglasögonen.


Arbetsskygg

Nu sittter jag och läser på om estetik inför torsdagkvällens informationsträff om estetik och media. Det blir ju
tre valbara inriktningar, foto, grafisk kommunikation och digital kommunikation.
Jag har haft problem med min digitala kommunikation idag då jag har försökt lägga in en widget så att man
från min blogg ska kunna skriva under Body Shops kampanj mot trafficking. Men det har inte lyckats.
Jag har bara lyckats få in en hel fet rad med html-koder. Ska kanske försöka imorgon igen.