Dagens bild


En av de elever jag handleder i projektarbete ska ta en bild varje dag i hundra dagar. Hon ska komplettera med texter, egna och andras. Vilken bild representerar ditt liv idag? Och hur ser ditt liv ut utifrån de bilder du har valt? Det är ett fantastiskt intressant projekt. Gårdagens bild var rätt länge nedanstående " Oh God, I´m sorry. Det är ett fotografi av Ken Lum från 1993 som jag köpt i Wales, i ett vykortsställ.
Jag hade nämligen skrivit in i planeringen att jag skulle ha avstämningsträff med mina projektelever igår och så missade jag det. Då kändes det som på bilden. En trötthet och ånger som angriper knävecken. Kroppen blir utan styrsel, magen blir trött och kall och man vill spola tillbaka bandet. Åhhh jag ville inte att några elever skulle behöva bli besvikna...åhhh, hur kunde jag missa det? Jag borde ha...Jag ska aldrig mer....Så satt jag med hundrabilderstjejen och tänkte att kanske, kanske kan något hända som gör att dagens motiv blir lite roligare.




Känslan i knävecken består hela dagen fram till dess att min kollega och jag kommer till en annan kollegas sons tvåårskalas. Den lille ljuvlige Filip tar lyckligt emot tant och farbror som kommer in i ett moln av kyla. Han kommer fram till oss och ger oss en kram! Oh my God, I´m so happy. Dagens bild blir suddig men med en mycket bättre känsla. En lycklig tvåråring, kladdig av tårta, ostbollar och godis.




Jag ser verkligen fram emot att följa hundradagarsprojektet. Tänk själv efter- vilken är din bild för dagen? Hur fungerar dokumentation. Hur vill vi skriva våra liv?

#1 - Anita

Söta Cicci :)