Snart dags att fira resultatet av gudomligt sex

I morgon är det julavslutning här på skolan. Bildeleverna och deras lärare har jobbat som galningar med scenografin i Valhalla, där det hela ska utspela sig. Det brukar vara suveränt.
Vi, lärare och elever, får tack vare lilljesusbarnet en välbehövlig paus i skolarbetet.

Jag är glad över våra helger och traditioner. Jag njuter av önskelistor och julpyssel. Jag kan till och med tänka mig att gå i julotta.

Men jag tror inte en sekund på att Maria var oskuld. Enligt berättelsen var Marias trolovade Josef inte far till barnet. Man kanske då kan tänka sig att det var någon sandalförsäljare eller någon annan tillfällig besökare som avlade en visit hos Maria, när Josef var borta. Denne någon visade sig vara en sjutusan till älskare. Himmelens portar öppnande sig och änglaskarorna sjöngo. När försäljaren drog vidare låg Maria flämtande, lycklig och tillfredsställd kvar. Rodsenröd och varm och yrandes om något gudomligt. Ja, det är så de goda berättelserna föds, hon var så nödd och tvungen. Josef fick spela med i spektaklet för att inte förlora hedern ännu mer.

Nåväl, datumet för att skicka julkort är redan passé, men jag tänker lägga mina på lådan ändå. Man får se dem som nyårskort.







#1 - Per Holm

Gudomligt, sa Bill.

Gudalikt var ordet, sa Bull.



MediaMannen

#2 - Peter

hahaha, varför inte? Finns flera teorier om att Jesus egentligen är en Alien som blev till genom att Maria blev kidnappad medan Josef var borta!