MammaMedia måste matas

Kära läsare! MammaMedia är medielärare på Midgårdsskolan i Umeå. Det är mina kära textelever som kräver att jag sparkar liv i en gammal blogg som jag körde igång 2007. Så i detta extremt, dystopiskt mörka november så föds MammaMedia på nytt. Som en blek och urlakad gammal sättpotatis, kvarglömd i någon matkällare i något overgivet hus kommer jag fram i novemberljuset. Vi får se hur det går? Kan detta svaga, skälvande ljus få liv i den gamla livlösa potatismamman. Ska det växa några nya skott? Orkar den överleva in i december?
MammaMedia går igång på mediehändelser, samhällsföreteelser och vardagens förunderligheter. Och bevisligen lever hon delvis på sina elever och deras glada tillrop och ifrågasättanden.
MammaMedia går också igång på mat. Ibland är hungern det enda som existerar. Vi får se hur det blir? Vi får se om någon läser och uppmuntrar! Vi får se om jag kommer ihåg att mata bloggen. Jag gillade aldrig de där japanska leksakerna som skulle matas, har aldrig ens lärt mig hur det stavades..tamagu...nånting, inte Gucci iaf.

Så, idag, fredag 27 november gör vi ett försök till nytt liv för MammaMedia!
Glada tillrop uppmuntras. Tack till Julia, Pernilla, Hanna, Emelie, Helena och Jossefin!
#1 - Helena

Är detta en myt? En bloggande lärare, finns det verkligen? Hm...