Fredagsmys med moderna myter och fika

Så var Malmö avklarat och jag är hemma på Midgård igen. Tillbaka även till textgruppen som nu ska se till att MammaMedia matar sin blogg. Här ser ni hur jobbigt vi har haft det i eftermiddag. Tyvärr var Hanna och Pernilla sjuka idag så de fick inte ta del av det fantstiska fikandet eller alla moderna myter vi gick igenom. Gunnel har avslöjat många av elevernas spännande berättelser som moderna myter, men nej och åter nej, det vill de inte höra på, inte tro på. Det blir ju inte lika roligt då. Inte lika spännande. Vi går igenom Bengt af Klintbergs böcker, Råttan i pizzan, Den stulna njuren och Glitterspray och 99 andra....och märker att många av historierna som Gunnel och jag har läst om där har eleverna hört som berättelser ur det verlkliga livet. _"Men det hände ju en faster till mig..." Det är så det brukar vara, en avläsen släkting eller en kompis kompis. Ja vi fikar och pratar och lyckas få in litegrann om källkritik, nyheter och kanske om monsten at berätta en historia. Jag ritar upp en skiss på dramaturgivalen på tavlan och vi repeterar begreppen inför deras kommande radioprogram och jag hoppas att jag har gjort rätt för min lön idag trots att jag har haft så trevligt. Jag ska snart återkomma med att berätta varifrån namnet MammaMedia kommer ifrån. Trevlig helg så länge. Jag har också fått bannor för att bloggeb är så ful och jag kan bara hålla med. det är skamligt! Jag ska försöka få hjälp av min dotter med att pimpa den.

#1 - julia

Vad duktig du är, lyckades lägga in en bild och allt ;). Fler fikadagar!

#2 - Sofia

vad bra att du tar hand om lillasyster, nu när jag är så långt borta :)